Friday, 8 April 2011

RENUNGAN...///




ROGOL...
     Rogol adalah salah satu jenayah penderaan terhadap wanita,apa pula pandangan anda terhadap masalah ini...Kalau kita perhatikan keadaan sekarang timbul perasaan takut nak kuar rumah,nasib baik la saya ni lelaki...Tapi lelaki pun ade gak masalahnya,LIWAT,bahaya gak tu...
     Pada pandangan saya punca jenayah rogol ni adalah dari wanita sendiri,kenapa???cuba kita perhatikan awek-awek yang kat luar tu,tak mustahil kalau pemegang taitel ustaz sekalipun boleh goyang gak imannya,inikan pula macam saya yang tak seberapa ni,kalau kita balik pada ajaran agama Islam yang sebenar,saya rasa masalah ini boleh dikurang kan,sebabnya Islam mengajar kita dari sekecil-kecil perkara sampailah sebesar-besar perkara,Islam juga mengajar kita cara-cara berpakaian,cara-cara berkawan dan batas-batas berkawan,tapi kita ketepikan semua tu,sebab ape yang dilarang oleh agama tu la yang syok betul tak???
     Cuba Saudari-saudari cek balik cara saudari-saudari berpakaian,adakah mengikut apa yang diajar oleh Agama Islam???Kalau pakai tudung pula adakah cara bertudung yang betul??? Islam mengajar  cara bertudung sekurang-kurangnya menutup hingga paras bawah dada,tapi tak syok la,pasal tudung macam tu orang tak pakai dah,la ni orang pakai tudung wardina ke tudung wahida ke baru la kena ngan zaman sekarang ni,zaman moden la katakan,tudung yang labub-labuh tu kuno la,jadi kat sini untuk ape sebenarnya anda-anda semua memakai tudung???hanya sekadar fasion ke atau mengikut ajaran islam yang sebenar???sebab wanita-wanita Yahudi dan Kristian pun pakai tudung gak...
     Saya hanya manusia biasa bukan tugas saya yang menentukan seseorang itu masuk Syurga atau Neraka,Dosa atau pahala,saya tak tahu apa yang ada dalam hati anda semua,saya juga tak tahu tahap keimanan setiap manusia...AKAN TETAPI.............Dengan Ilmu Yang diajar oleh Agama Islam pada kita,kita boleh kenal,kita boleh bezakan yang mana kaca yang mana  permata...panjang lak cite pasal tudung ni...itu pada yang pakai tudung...Yang tak pakai lak cam mane???yang tu mereka-mereka yang berkenaan la yang akan menanggungnya bersama-sama...
     Macam mana pula dengan baju ngan seluar???Awek-awek zaman sekarang ni suka sangat pakai pakaian yang ketat-ketat kenapa ye(tolong berikan jawapan yang tulus dan iklas) pada apa yang saya  tahu...Pakaian macam tu adalah salah disisi agama Islam...Dengan tegas saya katakan Hukumnya adalah Berbogel(boleh terima tak???)Salah satu tujuan pakaian adalah untuk menutup aurat,kalau semua yang di pakai ketat-ketat,saya rasa baik tak payah pakai langsung...
     Kita cuba kira sama-sama...1 hari kita simpan 1000,cuba kita kalikan dengan 30=30.000(1000 kalikan dengan 30 hari)
itu baru 1 bulan,macam mana kalau 1 tahun???Apa yang cuba saya terangkan di sini adalah berkenaan Dosa yang telah kita kumpulkan untuk kita bawa kesana...
     Kita balik pada tajuk utama kita tadi ROGOL...Sebab itulah saya memegang kuat mengatakan Wanita sendiri adalah punca masalah rogol ini,sekiranya semua Wanita memegang teguh pada ajaran yang di ajar oleh Agama,saya yakin masalah rogol ini boleh dikurangkan...Sekiranya ianya terjadi pada mereka yang berpegang teguh pada ajaran Agama Islam...Kembalilah pada ketentuan Ilahi...Allah S.W.T Berfirman dalam Surah Al-Ankabut(laba-laba) Ayat 2 : Yang bermaksud "Jangan kamu sangka kamu telah Beriman,sadangkan kemu tidak diuji lagi"   Percayalah,yakinlah bahawasanya Allah s.w.t sentiasa bersama orang-orang yang Beriman.....



No comments: