Friday, 1 July 2011

HURU-HARA !!!

  ASSALAMUALAIKUM

SAIPA KITA HARI INI ADALAH PENENTU MASA HADAPAN...
  
          Apa cite semua ni??? ape yang kecoh sangat ni??? ni macam apa yang saipul apek cakap la"Kalau bodoh jangan tunjukkan kebodohan"yang ni semua kebodohan la ni,dah duduk elok-elok
aman,tenang,muhibah 1Malaysia,tiba-tiba nak buat kecoh lak,kalau tengok balik yang terlibat dengan benda bodoh ni semua yang terpelajar,yang belajar tinggi menggunung,yang sampai ke langit pun ada,tapi sayang seribu kali sayang ada otak tak brjalan,ada ilmu tak berguna macam ni la...
    
         Cubalah cari jalan penyalesaian,jalan kedamaian,duduk elok-elok bawa berbincang sama-sama,cari kata sepakat...Bila dah ramai-ramai ni macam-macam boleh jadi,mula-mula kata bersih,pas tu tak tau la,takut jadi kecoh,bila dah kecoh paham-paham la apa yang akan terjadi lepas tu...

      Renung-renungkan lah masa hadapan anak-anak kita nanti,benda bodoh macam ni sedikit sebanyak akan meninggalkan kesan pada mereka...kalau kita perhatikan semua Negara-Negara yang Berperang sekarang ni semuanya berpunca dari benda-benda macam ni,ada yang tak puas hati je terus nak memberontak,nak gulingkan kerajaan,cukup lah dengan Sejarah 13 mei yang dulu tu,takkan nak ulang lagi Sejarah tu...kalau Kerajaan Istiharkan Darurat kita semua juga yang bermasalah nanti nak keluar pergi kerja pun takut-takut...

          Ini semua berpunca dari Ilmu,kerana kurangnya ilmulah yang menyebabkan semua ni terjadi...bukan ilmu yang hangpa berlajar tinggi kelangit tu,Ilmu yang saya maksudkan disini adalah Ilmu Agama...Cuba buka balik Sejarah pembebasan Kota Istanbul(Kota Konstinopel)oleh Sultan Muhamad Al Fateh dari genggaman orang-orang kristian,banyak yang kita boleh belajar dari situ,itu cara sebenar pemerintahan Islam,bukan macam sekarang ni,banyak yang kita terlepas pandang...Sultan Muhamad seorang Raja yang baik memiliki Tentera yang baik dan mampunyai Rakyat yang baik...

          Kalau kita perhatikan perbezaan dahulu dengan sekarang,kalau dahulu semua takut nak jadi pemimpin,tapi berbeza dengan sekarang semua berebut nak jadi pemempin,satu lagi dulu mana ada pemimpin yang tak mengucap,berbeza dengan sekarang bersepah pemimpin yang tak mengucap,macam mana seorang pemimpin yang bukan Islam nak memimpin orang Islam...???

          Contoh yang terang dan nyata sekarang ni cuba tengok P.Penang,kan mereka Hidup aman Bahagia bersama Pemimpin yang mereka sayangi (Lee Guan Eng)...nak salah kan dia100% pun tak boleh juga,sebab kuasa memilih ditangan kita,kita yang memilih mereka jadi pemimpin,la ni terima je la corak kepimpinan beliau...Renung-renungkan lah...jangan pisang berbuah 2 kali..jadikan kesilapan hari ini sebagai pengajaran untuk esok...

eklan sat...sakit otak dengan keadaan sekarang...
video

         

No comments: